El candidat de la Coalició Compromís al Congrés dels Diputats, Joan Baldoví, ha assegurat hui en Sagunt que una de les seues prioritats serà convertir-se en el portaveu “dels pobles i ciutats del País Valencià, que s’han de fer respectar i escoltar a Madrid i que hui en dia no és possible perquè els diputats valencians dels altres partits, una vegada que passen de Motilla del Palancar, se n’obliden del País Valencià i dels seus problemes i reivindicacions”.

Baldoví ha lamentat que el que passa amb els diputats valencians, “és un cas d’estudi, perquè està clar que aquells que van en llistes valencianes però que no són d’ací, com el cas de Nacho Uriarte o Federico Trillo, és normal que no facen cap iniciativa parlamentària referent a la nostra terra, però allò que és preocupant és que els que si que són valencians es tornen muts i es dediquen a anar al parlament a aplaudir els discursos dels seus líders, però no reivindiquen res per al País Valencià”.

En este sentit, el cap de llista de la coalició formada per BLOC, Iniciativa, Verds i Equo ha lamentat que la ciutat de Sagunt, “ha tingut esta legislatura dos diputats a Madrid però que no els hem escoltat per res a l’hora de fer reivindicacions saguntines, com ara la posada en valor del patrimoni històric, el corredor mediterrani, Parc Sagunt, i tampoc s’han fet de notar en reivindicacions valencianes”.

Baldoví també considera que els diputats “suposadament valencians i suposadament d’esquerres tampoc s’han rebel•lat contra els injusts desnonaments, que pràcticament es produeixen a diari al País Valencià i a Sagunt, en poc de temps, se n’han registrat dos i els diputats saguntins no han dit res, s’han dedicat a votar a favor la reforma electoral del PP-PSOE per calmar els mercats però no per a protegir a les persones”.

Per al candidat per València de Compromís-Equo, “la situació de la societat valenciana és molt dramàtica, en pocs mesos 33 famílies valencianes s’han quedat sense llar i els grans partits, els partits de l’antic sistema, no parlen d’això. Cal recordar que Compromís ha defensat dos voltes mesures com la dació de l’habitatge en pagament per anul•lar la hipoteca i que, en ambdues ocasions, el PP ha votat en contra d’eixa mesura i el PSOE de dos vegades una, i ha estat a última hora quan s’han pujat al carro, però no són creïbles, portem anys molts durs en els que han estat al govern de l’estat i no han fet res per protegir a les persones”.