Baldoví: “L’oferiment de González Pons queda bé en la tele però és il•legal i inviable perquè ell ho va votar així al Congrés”

Publicat el en Llibertat i Igualtat

El cap de llista de Compromís-Equo per València, Joan Baldoví, considera que l’oferiment de segons per part de González Pons per al debat de Canal 9, “és una bona estratègia per a donar l’aparença de polític demòcrata però hem de recordar-li al senyor González Pons que és inviable des del punt de vista de la legalitat electoral, perquè el que ha fet la Junta Electoral Central és aplicar la llei electoral restrictiva i anti partits minoritaris que PP i PSOE s’encarregaren de reformar, amb el vot inclòs del candidat número 1 per València del PP”.

Per tant, i per a evitar situacions tan lamentables com que un partit sols tinga 11 segons per bloc en un debat electoral, impossibilitant que puga exposar a l’electorat el seu programa, “el que cal és reformar la llei electoral i hui, més que mai, té una especial importància la proposta que fem des de Compromís-Equo i que hem batejat com a Referèndum Baldoví i que, com ja se sap, és una iniciativa per a reformar eixa llei que retalla brutalment la democràcia a favor dels grans i d’aquells que estan en contra de la representativitat, la pluralitat i de la llibertat”.

Segons Baldoví, “és molt lamentable el recurs del PSOE valencià, que ha intentat esborrar-nos per complet del debat, però González Pons és la persona menys indicada per a donar-nos lliçons de democràcia perquè ell va votar el passat més de gener al Congrés dels Diputats eixa reforma de llei electoral que vol eliminar a les minories i la doctrina de la qual és la que ha aplicat la Junta Electoral Central, ni més ni menys”.

De fet, eixa reforma és la que ha deixat fora de les eleccions a altres forces minoritaris perquè s’exigien avals de ciutadans i ciutadanes per a poder presentar candidatures. “Afortunadament, nosaltres necessitàvem 3.400 signatures i en poc de temps recollírem 26.000 avals de valencianes i valencians compromesos”, segons ha recordat Baldoví.

El cap de llista de Compromís-Equo per València, que participarà a un míting a Benaguasil a les 20 hores, ha animat als militants i simpatitzants de la coalició “a continuar enviant missatges i penjant els seus vídeos a la pàgina somcomtu.com, perquè estem donant una autèntica lliçó de creativitat i rebel•lia front a la censura i males arts d’aquells que ens volen fora del mapa polític perquè estem fent molt millor en quatre anys la faena que ells no han sabut fer en 16”, segons Baldoví.

Imatge destacada
Llibertat i Igualtat TWITTER