Compromís ha aconseguit este matí, en comissió parlamentària, l’aprovació d’una proposició no de llei per instar al govern central reduir l’IVA dels productes culturals a un 4%. Segons ha explicat el ponent de la proposta, Josep Maria Pañella, “és una iniciativa que ajuda molt a la indústria cultural perquè açò fecta als llibres, a la música, al teatre i a moltíssims productes més que, si s’aprova a Madrid, es voran rebaixats i això també ajudarà per incentivar el seu consum”.

Esta reivindicació és una de les tantes que la coalició va assumir en la passada campanya electoral, després de reunir-se amb representants de les indústries culturals valencianes, on els representants de les quals suggeriren esta mesura com una de les tantes a executar per a reactivar un sector econòmic on participen molts professionals i del que viuen moltes famílies al País Valencià.

Normes de Castelló
Per altra banda, les Corts Valencianes també han aprovat en comissió la proposició no de llei presentada per Compromís per iniciar l’expedient per a declarar les Normes Ortogràfiques de Castelló de 1932 com a Bé d’Interés Cultural. Segons ha reconegut Pañella, “des de l’any de la seua signatura per entitats culturals, formacions polítiques i grans intel•lectuals del nostre país, les conegudes com a Normes de Castelló han fet un gran bé a la nostra societat per a normalitzar l’escriptura de la nostra llengua i és de trellat retre un homenatge a eixes persones que feren possible este fet tan important i, a més a més, amb la declaració el que hem de fer és fomentar més i millor l’ús correcte de la nostra llengua”.