El representant de Compromís al Consell d’Administració de RTVV, Rafa Xambó, ha informat que des de la seua formació van a animar a la resta de consellers “a prendre totes les mesures, per dràstiques que siguen, per apartar d’una vegada per totes a tots els comissaris polítics responsables de la manipulació dels informatius de Canal 9”.

Xambó ha fet estes declaracions després de comprovar el vídeo dels informatius de migdia de Canal 9, “en el qual s’ha fet una manipulació brutal de la intervenció del diputat de Compromís, Joan Baldoví, qui ha parlat molt clarament de tots els casos de corrupció dels quals són protagonistes els càrrecs públics del PP i, en compte de traure eixe tall de Baldoví, han tret un altre, en el que parlava de la reforma de la llei electoral, però la resposta que han tret de Rajoy si que ha estat dels comentaris de corrupció i, a més a més, han dit en la peça que el president del Govern ha fet una encesa defensa de la Comunitat, quan en realitat defensava a tots els presumptes delinqüents del PP que estan en la banqueta dels acusats en estos moments per casos de corrupció i de suborn”.

El conseller de Compromís a RTVV ha informat que demanarà als seus companys i companyes del consell d’administració “un esforç per a fer fora dels mitjans de comunicació públics a tots els manipuladors i intoxicadors que han fet que la nostra corporació tinga una imatge penosa i siga referència en tot allò que no s’ha de fer des de l’ètica i la professionalitat periodística i ara és possible fer-los fora perquè és la nostra responsabilitat com a consellers preocupats per la dignitat i la viabilitat de RTVV, que amb el PP és impossible”.