El grup parlamentari Compromís ha presentat en Les Corts una Proposició No de Llei en què s’insta al Consell a realitzar un estudi per analitzar possibles usos alternatius de les instal•lacions de l’Aeroport de Castelló.

La portaveu adjunta de Compromís, Mónica Oltra, ha assenyalat que “una vegada s’ha constatat el fracàs de l’Aeroport de Castelló per la seua nul•la viabilitat com a tal, és una obligació dels nostres governants tractar d’aprofitar les inversions realitzades per a no perdre tots els diners i esforç que s’ha invertit”.

En concret la construcció de l’Aeroport de Castelló ha costat 150 milions d’euros. Els falcons i furons 465.500 euros (12.600 al mes). L’empresa pública Aerocas (participada per la Diputació i la Generalitat) ha invertit més de 30 milions d’euros en publicitat, 300.000 en l’escultura de Ripollés. I des de la seua inauguració com a aeroport per a vianants ha duplicat la despesa de personal fins als 328.000 euros anuals.

Segons Oltra “estes escandaloses xifres són una constatació del fracassat model econòmic del Partit Popular basat en l’urbanisme irracional, els grans esdeveniments i la construcció de grans infraestructures inútils sense cap planificació prèvia. Tot açò, sumat a la corrupció, ens ha sumit en esta greu crisi i en la fallida econòmica de l’administració pública valenciana”.

“Les últimes mesures del Consell en forma de retallades i replantejament dels grans esdeveniments i infraestructures com l’Aeroport de Castelló són una símbol del fracàs dels governs del PP. Ara cal buscar solucions a problemàtiques que ja estan creades i en este sentit des de Compromís plantegem al Consell l’elaboració d’un estudi per a establir usos alternatius a l’Aeroport de Castelló”.

En esta Proposició No de Llei es reclama que l’elaboració d’este estudi compte amb la participació de tots els agents socials, organitzacions de representativitat i moviments ciutadans (sindicats, universitats, partits polítics, ajuntaments de la zona, associacions de ciutadans, associacions de consumidors, etc) així com d’aquells altres que demanen la seua participació. L’informe haurà de ser públic i haurà de concloure amb una proposta concreta d’ús alternatiu de l’Aeroport de Castelló. De la mateixa manera es reclama que el termini de posada en funcionament de l’estudi siga de dos mesos i finalitze en un termini màxim de sis.