La Comissió Política de Compromís, en què estan representats els partits que formen la coalició, ha decidit iniciar el procés d’elaboració d’uns estatuts per a consolidar la plataforma electoral com a organització política i obrir-se a la ciutadania.

En este sentit s’ha creat un grup de treball format per delegats del Bloc, d’Iniciativa, dels Verds i dels independents que serà l’encarregat de la redacció d’els nous estatus de la coalició Compromís.

Els terminis marcats estableixen que durant al mes de març es culmine este procés estatutari amb la ratificació del mateix per part dels òrgans pertinents dels partits que composen Compromís. Al mes de maig, coincidint amb l’aniversari de les darreres eleccions municipals i autonòmiques, Compromís té intenció de realitzar un acte que servirà de posada de llarg dels nous estatuts de la coalició.

Esta articulació establirà els nous òrgans de govern de la coalició, l’organització territorial, la celebració d’assemblees o l’elecció de candidats, entre altres qüestions. La intenció és que amb estos nous estatuts els partits polítics de la coalició mantinguen la seua plena independència però establisquen acords conjunts en els òrgans competents de Compromís. Així mateix s’establiran els mecanismes d’adhesió d’independents i la seua participació en la coalició.

Esta proposta té també com a intenció dotar de mecanismes de funcionament la convivència de les distintes organitzacions que composen Compromís en el tot el territori. D’esta manera s’establirà el seguiment permanent de les necessitats que a la coalició o als seus membres els puguen sorgir en el dia a dia, mantenint una relació fluïda amb les organitzacions locals, atenent als càrrecs públics i responent a les necessitats organitzatives.

Segons ha declarat el portaveu de Compromís, Enric Morera, “volem fer un Compromís més fort, més ample i que possibilite la participació directa de tots els ciutadans que ho desitgen. Hi ha molta gent que ha treballat amb nosaltres i que no forma part dels partits que composen la coalició que amb estos nous estatuts podran incorporar-se al projecte de ple dret.”

“Es tracta d’establir uns estatuts innovadors que ens desmarquen del partits tradicionals i que servisquen per a posar la política al servei de les persones. El nostre objectiu a curt termini és que Compromís siga la clau que faça factible el canvi polític que necessita el nostre país”, ha assenyalat Morera.