El portaveu adjunt de Compromís en Les Corts Valencianes, Juan Ponce, ha qualificat com a “despropòsit lamentable” l’anunci d’un Expedient de Regulació d’Ocupació (ERO) que el Consell va a realitzar en el Centre d’Estudis Ambientals del Mediterrani (CEAM)

Segons Ponce “els diferents governs del PP han anat retallant en els últims anys les seues aportacions a esta fundació de la qual la consellera de Territori i Medi Ambient és la presidenta. Ara este ERO és la sentència definitiva a un centre d’investigació que havia aconseguit gran prestigi a nivell Europeu. El CEAM és pioner, per exemple, en estudiar l’impacte que la massiva construcció en la nostra costa ha tingut sobre el canvi climàtic.

“Si sumem este cas al que ha passat al CIPF és evident el menyspreu del PP cap a la investigació científica. Mentre no són capaços d’aturar el balafiament en despeses supèrflues, retallen per el que ha de ser un dels motors claus del futur d’una societat com és la investigació”.

D’altra banda el diputat de Compromís també s’ha referit a l’ERO que va a aplicar el Consell a l’IVVSA, per a Ponce “el govern del PP havia convertit l’institut de la vivenda en un cau per a propiciar la construcció sense control dins d’una política urbanística depredadora amb el territori que causà la bombolla immobiliària, agreujant d’esta crisi econòmica”.

“És injust que ara els treballadors de l’IVVSA siguen els que carreguen amb les conseqüències de la nefasta política del PP, que lluny de fer d’este institut un organisme per a facilitar l’accés de la vivenda, l’utilitzaven en favor de la especulació urbanística”, ha conclòs Ponce.