El grup parlamentari Compromís ha registrat una proposició no de llei en les Corts Valencianes en què insten el reconeixement, a títol pòstum, la figura d’Antoni Tàpies i Puig per la seua contribució a l’art i la cultura universal.

Segons ha assenyalat la portaveu adjunta de Compromís, Mónica Oltra, “Antoni Tàpies mereix el reconeixement del parlament valencià ja que està considerat a nivell internacional com un dels grans artistes del Segle XX i en conseqüència les seues obres han estat exposades als més prestigiosos museus del món”.

“En l’obra d’Antoni Tàpies –ha afegit la diputada – han estat sempre presents els esdeveniments polítics i socials, i el seu compromís polític contra la dictadura franquista s’ha vist reflectit en les seues obres dels anys seixanta i setanta d’evident caràcter de denúncia i protesta”.

La mort d’Antoni Tàpies suposa la desaparició de l’últim gran referent de l’avantguarda de postguerra. Els crítics i estudiosos de l’art han destacat que la plasmació dels seus desitjos, pensaments i Compromíss han transcendit la seua obra, de la qual s’ha valgut com altaveu, però mai ha defugit de fer-los conviure amb la seua vivència quotidiana.

Al llarg de la seua carrera ha rebut nombrosos premis i distincions, entre els que cal destacar el Premi de la Fundació Wolf de les Arts (1981), la Medalla d’Or de la Generalitat de Catalunya (1983), el Premi Príncep d’Astúries de les Arts (1990), la Medalla Picasso de la UNESCO (1993) i el Premi Velázquez d’Arts Plàstiques (2003).

Esta iniciativa del grup Compromís també proposa que Les Corts Valencianes traslladen el seu reconeixement a la família i amics de l’artista, a la Fundació Antoni Tàpies i als Governs de la Generalitat de Catalunya i d’Espanya.