El grup parlamentari Compromís ha registrat en Les Corts Valencianes una proposició no de llei en què insta el Consell a realitzar un estudi per analitzar possibles usos de les instal•lacions de l’Àgora de València.

Segons ha assenyalat la portaveu adjunta de Compromís, Mónica Oltra, “este estudi haurà de comptar amb la participació de tots els agents socials i organitzacions de representativitat i moviments ciutadans (sindicats, universitats, partits polítics, ajuntament, associacions de ciutadans de la zona, associacions de consumidors, etc) així com d’aquells altres que demanen la seua participació”.

L’Àgora de la Ciutat de les Arts i les Ciències, va estar pressupostat en 41,3 milions però ha tingut fins el moment un cost declarat de 76,9 milions (35,6 milions de sobrecost) i a més encara té un cost estimat real pendent per damunt dels 90 milions d’euros.

“Recentment el President Fabra ha reconegut una qüestió que des de Compromís veníem denunciant des de la passada lesgislatura i que des del govern del PP se’ns negava sistemàticament, que no hi ha possibilitats econòmiques ni tècniques per a acabar l’Àgora. Este edifici és una prova més del fracassat model econòmic del Partit Popular basat en l’urbanisme irracional, els grans esdeveniments i la construcció de grans infraestructures inútils sense cap planificació prèvia”.

“Hores d’ara un edifici amb un cost tan desorbitat es troba infrautilitzat i sense un ús definit –ha assegurat Oltra-. El que no podem permetre són situacions com les que van propiciar els responsables de CACSA el passat Cap d’Any en què l’Àgora va ser llogat per a realitzar una festa com les que organitza qualsevol discoteca en eixa data”.

“Per tot açò des de Compromís entemen que és imprescindible realitzar un estudi per a definir els usos d’este edifici ja que cal intentar aprofitar les inversions realitzades per a no perdre tots els diners i esforç que s’hi ha invertit dels valencians i valencianes”, ha conclòs Oltra.