Compromís denuncia que la retirada d’ajudes estatals contra la desocupació farà que ocupem el primer lloc en aturats en 2012

Publicat el en Economia i Ocupació

El portaveu del grup parlamentari Compromís en les Corts Valencianes, Enric Morera, considera que les dades de la desocupació del mes d’abril “demostren que el govern valencià és líder en no saber mantindre ni crear llocs de treball, la qual cosa és molt preocupant”. Per al portaveu de la coalició valencianista, progressista i ecologista, “el problema greu del PP és que pensa sols en retallar per a dissimular tot el mal que han fet els anys de Francisco Camps al front del Consell però no es fa res per a crear ocupació”.

En este sentit, Morera ha denunciat que el govern central, “ens castiga a les valencianes i valencians a tindre més desocupació perquè ens retallen les ajudes en 2012 per a plans de creació de llocs de treball. Està constatat que dels 42 milions d’ajudes en 2011 per Al SERVEF, ara anem a passar a 500.000 euros, amb els quals poca cosa es podrà fer”.

Per això, des de Compromís han anunciat que presentaran una proposició no de llei en les Corts Valencianes, “perquè el govern valencià reclame l’augment d’eixes subvencions. En estos moments, el govern de Rajoy ens està condemnant que la desocupació al País Valencià siga el principal problema de la ciutadania, sense que ningú faça res i per això des de Compromís fem una iniciativa en positiu, en defensa dels interessos que no reivindica el PP valencià”.

El portaveu de Compromís considera que el segon president de la Generalitat en la present legislatura, “no mana, no reivindica i per això Rajoy ha llevat les ajudes per a plans locals de foment de l’ocupació activa i això farà que si este mes som els segons on més treball s’ha destruït, en els propers mesos serem líders per l’herència de Camps i la nefasta gestió del Consell actual”.