Compromís demana una comissió d’investigació perquè compareguen els consellers de Bancaixa nomenats per les Corts i també la cúpula de Bankia

Publicat el en Economia i Ocupació

El portaveu de Compromís en les Corts Valencianes, Enric Morera, ha registrat esta vesprada la petició per realitzar una comissió d’investigació al voltant de Bancaixa i Bankia. Segons ha assenyalat Morera, “estos dies es parla de la nacionalització, de Rato i d’Olivas, però ningú se’n recorda d’uns consellers de Bancaixa que han estat votats pels partits majoritaris en les Corts i cal que vinguen al parlament a donar explicacions de tot el que ha passat, des de la fusió a l’actual caos”.

Morera argumenta que l’auditoria realitzada per una empresa experta a Bankia, “ha donat com a conseqüència que la valoració real de l’entitat bancària no era correcta. Cal destacar que, les Corts Valencianes, ha nomenat consellers en Bancaixa, els quals, com a consellers institucionals triats per la cambra autonòmica, han de donar compte al parlament valencià de les seues accions com a consellers en Bancaixa”.

També, “cal que compareguen davant del parlament valencià tots els màxims responsables de Bankia per haver estat els responsables de la situació actual, per haver posat en joc els estalvis de milers de famílies valencianes. Eixos estalviadors, gent treballadora, estudiants o pensionistes són els que cal rescatar de l’avarícia, de les males arts i de la nefasta gestió de persones que han dirigit una entitat bancària sense coneixements o sabent-ne massa, i després ha passat el que ha passat”, segons ha assenyalat Morera.

Des de Compromís esperen que esta comissió, “es tramite el més aviat possible i que no siga vetada la nostra proposta. Els consellers nomenats per les Corts tenen responsabilitats i han de comparéixer davant del parlament valencià i si algú ho evita, serà una flagrant violació de la llei i de la democràcia que des de la nostra formació no consentirem”.

• Escriu aquí el text!

• remigio III

Ens han deixat , sense "caixa" sense alé i sense país. Madrid ho necessita tot per a pagar les seves monstruositats en forma de botellazo i tamayazo. No crec qeu els mateixos que han prevaricat per a deixar qeu estes coses ocórreguen jutgen amb justícia estos delinqüents.