El grup parlamentari Compromís ha exigit hui al Conseller d’Economia, Máximo Buch, que demane disculpes públiques pel comportament que va tindre en una reunió que va mantindre amb els directors dels instituts tecnològics adscrits a Redit en què els va intimidar i amenaçar per reivindicar el pagament d’allò que els deu la Generalitat.

Per a la diputada de Compromís, Mireia Mollà, “és del tot intolerable que un conseller mantinga una actitud més pròpia d’un mafiós que la d’un representant públic que ha de vetlar pels interessos del conjunt de la societat valenciana”.

Els instituts tecnològics són una peça fonamental en el desenvolupament econòmic de la nostra Comunitat però els impagaments del Consell, que en este moment mantenen un deute de 80 milions d’euros amb estes institucions, estan avocant-les a una situació de total insostenibilitat.

Per a Mollà “si Buch es nega a demanar disculpes als instituts tecnològics i continua en la seua dinàmica d’amenaces i intimidació davant els col·lectius que reclamen al Consell que els pague allò que els deu voldrà dir que este conseller no està a l’altura del seu càrrec i creguem que no li queda una altra alternativa que dimitir”.

Per la seua banda el diputat de Compromís, Fran Ferri, ha assegurat que altres col·lectius li han fet aplegar també la seua preocupació per què el conseller Buch ha mantés eixa mateixa actitud mafiosa amb ells, arribant-los a assegurar que qui proteste no cobrarà allò que els deu la Generalitat.

Ferri mantindrà el proper dijous una reunió amb representants dels instituts tecnològics adscrits a Redit per a tractar la situació asfixiant que pateixen pels impagaments del Consell.

De la mateixa manera des de Compromís es considera que el President Fabra hauria de reprendre Buch pel seu comportament i sinó és capaç d’aportar a la seua gestió res més que fer de camorrista amb aquells que protesten, cessar-lo fulminantment.