El diputat responsable de temes agraris de Compromís, Josep Maria Pañella, s’ha reunit este matí amb el secretari general de la unió de Llauradors i Ramaders, Ramon Mampel i també amb altres membres de la directiva de l’entitat, per a tractar els pressupostos que Europa ha aprovat per a la Política Agrària Comuna (PAC) en el període 2014-2020. Segons Pañella, “ni el govern de la Generalitat ni el govern central han estat a l’altura per a defensar els interessos del camp valencià i això ho anem a denunciar i, al mateix temps, anem a presentar iniciatives perquè es rectifique eixa injusta marginació”.

Per al diputat de Compromís, “que el mateix partit governen a l’estat i a la Generalitat no és sinònim de que s’escolten les reivindicacions valencianes i és evident que no han estat capaços de demostrar ni a Madrid ni a Brussel·les que el País Valencià té molts més habitants, moltes més persones que es dediquen al camp, més extensió agrícola, més diversitat de conreus”.

Pañella considera que els governs de Fabra i de Rajoy “ens estan portant a la ruïna total. Hem sigut famosos pels cítrics, però ara és un sector arruïnat. I el mateix ens està passant amb l’arròs, amb les hortalisses, amb la producció del secà com les ametlles, l’oli o el vi”.

Des de Compromís consideren que el suport del govern central al camp valencià “ha estat miserable en els darrers anys i eixa misèria, lluny de solucionar-se, ha anat a més amb el govern de Rajoy” i a eixe fet, Pañella també considera que cal afegir un altre factor que juga en contra de l’agricultura valenciana: “No tindre eurodiputats d’estricta obediència valenciana també ens passa la factura dels atacs i la marginació de la Unió Europea al camp valencià”, segons el parlamentari valencianista.

En la trobada amb la cúpula de la Unió de Llauradors i Ramaders, Pañella ha manifestat que mentre que altres comunitats “augmenten les ajudes al camp, al País Valencià el PP continua retallant i continua negant la possibilitat a l’agricultura valenciana de ser un motor econòmic important i un sector que cree ocupació. Som de les autonomies més exportadores de fruites i verdures, segons les estadístiques publicades per les Duanes de l’estat”.

Per tot això, Pañella ha anunciat en la reunió amb la Unió que des de Compromís van a presentar iniciatives parlamentàries a les Corts Valencianes i al Congrés “per a denunciar la marginació del camp valencià, exigir una defensa ferma de la nostra agricultura per part del govern central i reivindicar una rectificació per part de Brussel·les”.