Arran d’una informació apareguda al diari Las Provincias d’avui, vos adjuntem els documents del Ministeri d’Interior on ens reconeixen les subvencions a rebre pels resultats de les Eleccions Generals de 2011 i els respectius informes de fiscalització del Tribunal de Comptes que conclouen que no s’ha de reduir cap import de la quantitat obtinguda. La notificació formal no s’ha rebut a hores d’ara i tenim la proposta de l’ens fiscalitzador que indica la regularitat dels comptes en aspectes formals i legals. En base a esta fiscalització hem cobrat el 90% de la subvenció total.

Sobre el pagament de la campanya fora del tancament del compte electoral amb comptes ordinaris és essencialment per l’absència de finançament bancari (que sembla la fórmula que es recomana i a la qual tenen accés els grans partits estatals) i la facilitat oferida pels nostres proveïdors per a cobrar una vegada que es liquidaren les subvencions, a 180 dies. Al respecte, la llei indica que es presentarà la comptabilitat electoral entre els 100 i 125 dies des de la celebració de les eleccions i que als 30 dies es cobrarà el 90%. No és per tant, motiu de cap sanció el pagament diferit de les obligacions ja que es consolida en la comptabilitat el deute i el TCU continua fiscalitzant la bona praxi. De fet, els balanços consolidats -que inclouen els deutes electors amb la xifra exacta declarada- es presenten i fiscalitzen dins del termini (30 de juny de l’any següent) i no han rebut cap incidència. Com a les eleccions municipals, la subvenció no ha estat pagada dins del termini per part de l’Estat.

La subvenció corresponent a estes Eleccions Generals de 2011 ja s’ha cobrat a hores d’ara al 90% per un import de aproximat als 83.000, restant únicament un import de 8.500 euros que a més, estan avalats per la nostra formació per si s’avançava abans de la fiscalització definitiva, fet que no s’ha produït. De manera, que una vegada comprovada amb més profunditat tota la documentació, factura per factura, ens lliuraran la quantitat pendent. Encara no s’han cobrat a hores d’ara el 10% de les eleccions municipals i cap import corresponent a les eleccions autonòmiques. En total, un saldo pendent de cobrar de més de 250.000 euros .

Per segona vegada, el mateix diari ha intentat jugar amb l’expressió “irregularitat” per a identificar-lo amb una situació fora de la norma, la qual cosa no és producte de la casualitat i respon a criteris de parcialitat intencionats. Al mes d’octubre, explicada la qüestió al cap de redacció, es va comprometre a explicar el nostre punt de vista, fins i tot donant la raó sobre la desafortunada expressió emprada, però no es va produir cap comentari. La reincidència, amb la mateixa interpretació, explica que no es tractava d’informar al seus lectors.

Com vàrem explicar i hem explicat al màxim òrgan fiscalitzador, el pagament diferit de la campanya als proveïdors -essencialment l’empresa encarregada de l’enviament postal- forma part dels contractes que presentem amb les justificacions. El TCU admet el finançament bancari com a única forma de pagament i fomenta amb estes observacions eixa pràctica, vol un ingrés al compte i que quede tot pagat als 125 dies de les eleccions. Sembla que fer un crèdit bancari dóna més garantia del pagament futur amb càrrec als comptes dels partits i no per tercers. Però els fets demostren que els grans partits han tingut el condonament del pagament de crèdits -alguns vinculats a les eleccions- per part d’entitats bancàries. Informació que el TCU diu que no sap per secret bancari i que fins on es coneix ha arribat fins els 60 milions d’euros segons documents de treball del propi Congrés dels Diputats. El Banc d’Espanya amaga eixa informació. I el TCU, amb els membres triats a proposta de PP i PSOE, no ha denunciat en cap cas davant dels tribunals.

Fins i tot, hui el PP publica uns comptes que no han estat encara auditats i que, per tant, poden contenir incorreccions.

La “irregularitat” és que hem de pagar els deutes amb els nostres recursos, els ordinaris -de les quotes dels afiliats i afiliades- i no demanar un crèdit per pagar-ho des d’un compte. Una recomanació que no està recollida com a sancionable.

Ací podeu accedir a tota la documentació.