La diputada de Compromís, Mónica Oltra, ha registrat en Les Corts una sèrie de preguntes i una petició de documentació al Consell sobre el tancament de la vivenda tutelada que gestionava l’associació Mujeres en Igualdad a la ciutat de València.

Segons ha recordat Oltra “el mes passat la a Conselleria de Benestar Social va haver de desallotjar a dones i xiquets en risc d’exclusió d’esta vivenda tutelada a causa de la mala gestió de Mujeres en Igualdad, una associació afí al PP”.

“Estes vivendes tutelades són sufragades amb diners públics però la gestió de les mateixes es concedida a entitats privades. Les treballadores d’esta vivenda tutelada portaven sis mesos sense cobrar fins que Benestar Social va desallotjar el centre”, ha assegurat Oltra.

Per a la diputada de Compromís “el govern valencià ha d’explicar quina va ser la seua actuació en rebre les denuncies de les treballadores d’esta vivenda tutelada sobre la mala gestió que estava afectant tant a les dones i els seus fills que vivien allí com a les pròpies treballadores, ja que la manca d’intervenció de l’administració autonòmica propicià que la vivenda fóra tancada finalment”.

“Esta situació demostra la necessitat de què l’administració pública assumisca la gestió directa d’este tipus de centres. Des de Compromís exigim al govern del PP que complisca amb les obligacions econòmiques amb els treballadors i les treballadores de les vivendes tutelades. Es intolerable que amb la problemàtica que tenim i el nombre de dones que necessiten este tipus de vivenda, la mala gestió i la manca de voluntat del Consell en matèria d’igualtat facen que estiguen permetent-se estes situacions”, ha conclòs Oltra.