L’eurodiputat de Compromís-Primavera Europea, Jordi Sebastià, ha s’ha reunit en les dependències de l’Eurogrup a Brussel·les amb membres de Alborada i HEAL (Health and Environment Alliance) per a defensar una agricultura lliure de pesticides i la medicina ambiental.
Sebastià ha criticat que «la gran beneficiària de l’agricultura europea és la indústria agroquímica i no els agricultors ja que l’actual Política Agrària Comuna (PAC) empara el model d’agronegoci «– i ha afegit- «l’exemple més clar és el dels productors de fruites i hortalisses del sud d’Europa: que veuen com el preu dels seus productes cauen picat sense més garanties mentre els pesticides, els fertilitzants i l’alimentació animal no fan més que pujar».
Per això Sebastià es compromet «a defensar un noves i sòlides tècniques agroquímiques i enfocaments agroecològics que, a més de fer les mateixes funcions que els tradicionals, ho fan de forma gratuïta i contribuint a millorar el medi ambient».