Paula Espinosa, portaveu adjunta del Grup Parlamentari Compromís, ha sol·licitat la compareixença urgent del Conseller de Medi Ambient, Infraestructures i Territori, Vicente Martínez Mus, davant la Comissió de Medi Ambient, Aigua i Ordenació del Territori de les Corts. Esta petició es fa per exigir explicacions de la modificació del reglament que suprimeix l’exempció de les taxes portuàries als vaixells d’ajuda humanitària en ports valencians.

Segons explica Espinosa “la decisió del govern de Mazón de reclamar les taxes dels últims quatre anys al vaixell ‘Aita Mari’ i d’iniciar altres expedients de cobrament retroactiu a naus humanitàries és d’una injustícia i insolidaritat galopant i ha generat una gran preocupació entre les organitzacions humanitàries i la societat civil”.

“L’exempció de taxes per a vaixells d’ajuda humanitària va ser una mesura impulsada per Compromís en el govern del Botànic que anava en la línia de garantir que les polítiques del govern valencià reflectiren els valors de solidaritat i justícia social de la nostra societat. Que el govern de Mazón s’haja carregat això deixa ben clar que malgrat l’eixida de Vox del Consell els posicionaments ultres no desapareixen, estan ben presents amb el PP”.

Compromís denuncia que esta injusta mesura no només afecta negativament les operacions de rescat i ajuda humanitària, sinó que també posa en risc la vida de moltes persones que depenen de la labor d’estes organitzacions per a la seua supervivència.

“És imprescindible que el Conseller de Medi Ambient, Infraestructures i Territori done la cara per explicar el perquè d’esta decisió i les seues implicacions. No podem permetre que es penalitze d’esta manera la solidaritat i l’ajuda humanitària en un moment en què és més necessària que mai”, ha declarat Espinosa.

Des de Compromís es fa una crida a la ciutadania a participar en la concentració organitzada per l’associació Salvament Marítim Humanitari, el pròxim divendres dia 6 a les 11h a València, davant del Palau de la Generalitat, per exigir una rectificació al govern de Mazón.