El diputat responsable en temes d’ensenyament de Compromís, Josep Maria Pañella, s’ha reunit amb representants de la Plataforma de Professorat Ajudant i Ajudant Doctor de la Universitat de València, en la primera trobada que eixe col·lectiu ha fet amb grups parlamentaris per expressar la incertesa laboral i professional que pateixen.

Pañella ha manifestat que des de Compromís, “anem a presentar iniciatives parlamentàries per tal d’obtindre un compromís en ferm per part de la conselleria, perquè amb la normativa actual, el professorat ajudant i ajudant doctor tenen limitacions per estabilitzar la seua carrera docent i investigadora a les universitats valencianes. Amb el panorama de retallades que ha dibuixat la Generalitat les pròximes promocions podrien ser incertes, ja que els contractes de professors ajudants doctors tenen una durada de cinc anys i en els pròxims anys hi haurà un remanent de promocions que podria no ser assumible pel pressupost de la Universitat si no hi ha un compromís per part de la Conselleria. Hem d’evitar que eixos professors ajudants i ajudants doctors vagen al carrer”.

El diputat de Compromís ha informat que la mateixa conselleria, “té un acord verbal amb la Universitat per a que aquest col·lectiu de professors i doctors puga estabilitzar la seua carrera docent. Açò possibilitaria el progrés laboral d’estes persones. Des de Compromís anem a vetllar pel compliment d’eixa promesa i esperem que eixos grans docents que tenim a la Universitat de València, com en altres universitats valencianes, puguen progressar i puguen continuar treballant en els nostres centres, sense que tinguen que eixir fora del país per a desenvolupar la seua tasca acadèmica”.

Segons Pañella, “darrere de tot açò estan les retallades, eixos diners que li han llevat a les nostres universitats públiques i també el que li deu la Generalitat i que no paga. No creuen en una bona universitat pública ni en la gent preparada que tenim i això és un greu error, un error que està fent que més de 20.000 joves valencians hagen decidit exiliar-se, un error que està provocat la fugida de grans investigadors, un error que pagarem molt car les valencianes i els valencians per culpa d’un partit que s’ha jugat els nostres diners en festes i en coses poc útils per a la nostra societat”.