El portaveu de Compromís en les Corts Valencianes, Enric Morera, ha parlat esta vesprada a Gandia del “Concert Econòmic Responsable”, davant de representants de les diferents organitzacions empresarials de la Safor. Morera ha aprofitat el seu viatge a la ciutat ducal per a parlar també amb alcaldes, regidors i càrrecs orgànics de Compromís, per a llançar un missatge clar de total unitat de la coalició “front els atacs interessats dels poders fàctics que veuen en Compromís un autèntic perill per als qui desgovernen i malgovernen el nostre país”.

Segons Morera, “ens trobem en un procés per a dotar d’instruments d’organització interna per a desenvolupar l’il·lusionant projecte de Compromís. Som una cooperativa política que està innovant i no responem a vells esquemes. Volem viure amb normalitat i alegria la pluralitat, compartir un full de ruta amb els nostres companys i companyes de viatge”.

Front a les mentides de tensions entre les diferents formacions de la coalició, Morera ha constatat el seu reconeixement “a Iniciativa del Poble Valencià i Els Verds-EE, a tots els seus afiliats i afiliades i als adherits al projecte Compromís. El meu i el de la gent del BLOC, que no hi haja el més mínim dubte. Les discrepàncies que puguen sorgir, que en poden haver ara i més avant, les resoldrem amb la maduresa que hem demostrat fins ara. No cal fer una escenificació pública cada vegada que tenim un debat legítim i qui les faça per defensar les seues posicions o interessos ha de ser penalitzat”.

Morera també ha tingut paraules per als seus companys i companyes del grup parlamentari de les Corts, dels qui ha dit que treballen tots plegats “per ser útils per combatre esta crisi i defensem el programa amb el qual ens vàrem presentar i les aportacions de les comissions sectorials, que són el millor exemple del nou Compromís. Som un equip de persones, diputats i diputades i resta de personal, que funciona i s’estima. Qualsevol opinió o informació que busque trencar la nostra millor fortalesa, vinga d’on vinga, està i ha d’estar condemnada al fracàs i les combatré amb tota energia”.

Per al síndic de Compromís en el parlament valencià, Compromís és “un projecte en construcció” i ha parlat també del treball que s’està fent per a la tria de candidats i candidates: “S’està treballant molt i molt bé per trobar un mètode de tria de candidates i candidats, que ha de desenvolupar aquells aspectes recollits a les nostres normes i bases, amb la màxima transparència i participació de la militància en el seu contingut, comptant sempre amb les nostres bases i construint de baix cap a dalt, perquè sempre ho hem fet així”.

En aquest sentit, Morera ha declarat   que, de moment, no pot ni deu expressar la seua voluntat de presentar-se “a res ni demanar cap suport fins que no s’acabe el procés de confecció del reglament. Sóc un home de projecte que vol continuar treballant al si d’aquesta aventura al lloc que em corresponga i em posen les persones que ho hagen de triar. No he expressat mai públicament quin és eixe lloc ni ho faré fins que s’òbriga el procés i ho decidiré valorant el que siga millor. I així ho demanaré i demane a la resta de companyes i companys. Serà, a més, una decisió intel·ligent i oportuna en benefici del projecte. I la faré pública quan siga el moment. Qualsevol informació o opinió anterior al meu anunci personal i no siga dita per mi és falsa”.

Front a informacions falses, Morera també ha fet un reconeixement públic cap el BLOC JOVE i els seus responsables, perquè, segons el dirigent valencianista, “tenen molta culpa del nostre èxit. Són l’impuls de la renovació i també ho són en les noves formes de fer política. I el que val per als joves val per a tots els corrents i grups interns que amb tota legitimitat expressen les seues opinions i ens aporten riquesa i democràcia interna”.

El també secretari general del BLOC, ha reconegut a militants i simpatitzants que construir una coalició, “un marc de convivència entre diferents que s’unixen, és un repte. De fet, el multipartidisme sembla que serà realitat després de la baixada que es preveu dels partits tradicionals. I eixa cultura en una societat acostumada a les majories absolutes costarà de penetrar i ho sabem. La dreta i el seu entorn, on no estan acostumats a la democràcia interna, volen generar un marc conceptual negatiu cap els governs de cooperació. No hem de caure tampoc en eixos paranys. I ací cal recordar de nou que les decisions sobre les nostres polítiques de col·laboració institucional les prendrem quan siga el moment i en els llocs oportuns i amb la màxima transparència i participació possible. I mentre arriba eixe moment, si arriba, a defensar el nostre posicionament polític. Sense complexos”.

Per tot això, Morera ha fet una crida a donar exemple “d’una nova manera d’entendre la política i les relacions associatives. Seguim creant el millor instrument al servei de la ciutadania per millorar la nostra societat. Qui vulga destruir la nostra fortalesa ho ha de tindre difícil. I no ho aconseguiran”, segons ha advertit el portaveu de Compromís.