Fa “una crida a participar-hi a tots els nostres afiliats i simpatitzants, i a totes les persones que s’estimen el país, la llengua i els valors democràtics”

El diputat per Castelló de Compromís, Josep Maria Pañella, ha declarat que “des de Compromís donem el nostre ple suport, com no podria ser d’una altra manera, a la concentració convocada per entitats cíviques i sindicals per mostrar públicament el rebuig frontal a l’anomenada “llei Wert”, tant pels plantejaments reaccionaris i dubtosament democràtics que conté com , essencialment, pel greu atac a la presència normalitzada del valencià en el sistema educatiu, que ens retrau a èpoques que creiem ja oblidades per a sempre”.

El diputat de Compromís ha explicat que “aquestes concentracions estan convocades en les principals poblacions del País Valencià, com també de Catalunya i les Balears, davant de les seus de les delegacions i subdelegacions del govern espanyol, com una forma de mostrar el profund rebuig dels estaments interessats en el procés educatiu i, en general, del conjunt de la ciutadania, cap una llei que, en comptes de centrar-se, com el PP diu que suposadament fa, en millorar el nivell educatiu i disminuir el fracàs escolar, el primer que pretén és voler implantar-la sense el consens de les parts implicades, i substituir aquest consens per la imposició unilateral d’uns valors reaccionaris i uns usos lingüístics absolutament contraris a la llengua pròpia del nostre país”.

“Concretament, ha dit Pañella, a Castelló la concentració tindrà lloc a les 19 hores del dijous 23, a la plaça Maria Agustina, davant de la subdelegació del govern, i per això convoquem les persones que vulguen defensar els valors democràtics i progressistes en l’educació i oposar-se a la tornada al passat, a acudir-hi i donar el seu suport a aquests valors i a les entitats que els defensen. Des de Compromís, per suposat, hi serem, al costat de totes les persones que reivindicaran eixos valors i deixaran clar que no acceptem ni acceptarem la marginació del valencià en el sistema educatiu”.