El representant de Compromís en el Congrés, Joan Baldoví i el diputat provincial de la formació a València, Emili Altur, participaren ahir vesprada en la manifestació convocada contra el tancament de l’empresa siderúrgica Galmed al Port de Sagunt, una protesta en la què participaren vora 6.000 persones.

Baldoví, mostrà la seua total solidaritat amb els treballadors de Galmed i reiterà el total suport i oferiment de Compromís per a portar les reivindicacions al Congrés dels Diputats. En la mateixa línia que el grup municipal de Compromís a Sagunt, Baldoví declarà que el tancament de la planta siderúrgica “no té cap argument, és una decisió subjectiva, sense fonaments socioeconòmics seriosos i respon tot a una estratègia per concentrar tota la producció a Alemanya”.

El parlamentari de Compromís considera que, si no apareix cap comprador, “abans de tancar l’empresa, el mateix Estat es podria fer càrrec per a plantar cara a la deslocalització, perquè no ens podem permetre el luxe de perdre indústria que és rendible i, a més, una indústria que està situada en un lloc estratègic, malgrat la marginació dels diferents governs d’Espanya a invertir en infraestructures portuàries i vies de comunicació terrestres, com ara el corredor mediterrani que no ens fan i que tan de bé faria a la indústria de Sagunt i del conjunt del País Valencià”.

Baldoví insistí en que les reivindicacions de Galmed, “s’escoltaran a Madrid i les faré arribar al govern, a eixe govern que s’amaga darrere de televisors per a fer declaracions, a eixe govern que no dóna respostes i no té valor per frenar la desocupació. La Generalitat si que ha dit alguna cosa en el tema de Galmed, però el govern central no sap ni que existeix i això, en part, també és responsabilitat del Consell, que no sap reivindicar ni destacar les prioritats de la nostra terra i de la nostra gent”.

Per la seua part, Emili Altur també manifestà la seua preocupació per la manca de reacció contundent “per part de tots els governs. Amb una taxa de desocupació brutal al País Valencià i amb 8.000 persones sense treball a la ciutat de Sagunt, no es pot permetre el tancament de Galmed i que vagen al carrer 1.000 persones més i que afecte indirectament a moltes més empreses que treballen per a eixa factoria”.