El diputat de Compromís, Fran Ferri, ha remès un escrit al President de la Comissió de Peticions de Les Corts per reclamar que s’establisca un calendari de treball amb sessions específiques per debatre per àrees temàtiques l’informe de la Sindicatura de Greuges de 2012 recentment lliurat al parlament valencià.

Segons ha assenyalat Ferri “en aquesta ocasió l’informe de la Sindicatura de Greuges recull 14.585 queixes dels ciutadans i ciutadanes. El nivell de queixes continua la seua evolució ascendent en coincidència amb una situació social i econòmica cada vegada més greu i, alhora, d’un malestar creixent en la ciutadania sobre les respostes de les diferents administracions”.

L’informe contempla diverses àrees on s’agrupen les queixes referides als àmbits que han rebut un major nombre de queixes i procediments. És per això que Compromís sol·licita que s’establisca, amb la major brevetat, un calendari de treball de la Comissió de Peticions amb deu sessions específiques sobre els àmbits recollits en l’informe del Síndic de greuges: Ensenyament, Hisenda Pública, Igualtat, Ocupació Pública, Sanitat, Serveis Locals, Serveis socials, Urbanisme, Habitatge i Medi Ambient, ús del Valencià i altres; a més d’una sessió específica de valoració global de l’informe i la resposta de l’administració al respecte.

Per a Ferri “l’informe del Síndic de Greuges no rep l’atenció que es mereix per part del parlament valencià, normalment la Comissió de Peticions es reuneix només una vegada a l’any per a tractar l’informe de la Sindicatura de Greuges en una única sessió. Fins i tot esta comissió ha arribat a no reunir-se alguns anys. Davant esta deixadesa des de Compromís reclamem que el parlament valencià li done a l’informe de la Sindicatura de Comptes la importància que es mereixen els ciutadans que han presentat eixe nombre de queixes tan gran”.

“A més entenem que esta Comissió de Peticions hauria d’estar oberta a la ciutadania i s’haurien d’establir mecanismes per a què qualsevol persona poguera plantejar qüestions de manera directa en Les Corts per a debatre-les amb els distints grups parlamentaris”, ha assegurat el diputat de Compromís.