Després de les negatives de l’ex consellera Trinidad Miró i de l’actual titular de Cultura, Educació i Esports, Maria José Català, en lliurar documentació del València Open 500 de Tenis, el portaveu de Compromís en les Corts Valencianes, Enric Morera, ha tornat a insistir hui en el parlament valencià i ha registrat la petició perquè li lliuren una còpia de l’acord entre el Consell i l’empresa Torneos Deportivos de Tenis, SL i, també, perquè el govern valencià responga del cost total de l’Open i si els organitzadors han pagat per l’ús de l’edifici de l’Àgora.

Segons ha explicat Morera, “per tal de fer efectiva la promesa del president de la Generalitat de total transparència, volem eixa documentació i eixes dades, més encara ara, quan el jutge que investiga la branca valenciana del “Cas Gürtel”, ha citat a declarar a dos ex alts càrrecs de la Generalitat, David Serra i Niurka Montalvo, com a imputats, per l’organització d’eixos Open de Tenis. Ara és moment de traure a la llum eixa documentació i aclarir els fets davant de la societat valenciana”.

El passat 6 de febrer de 2013, la consellera d’Educació, Cultura i Esports, Maria José Català, signava una resposta adreçada a Compromís, mitjançant la qual s’assegurava que la documentació del València Open 500 de Tenis no es podia lliurar per estar sotmesa a clàusules de confidencialitat.

No era la primera vegada que una representant del Consell negava documentació, perquè el dia 18 de febrer de 2011, l’aleshores consellera de Cultura i Esports, Trinidad Miró, també argumentava que els contractes de l’empresa organitzadora de l’Open de Tenis i la Generalitat estaven sotmesos a clàusules de confidencialitat.

Segons Morera, “el president Fabra està envoltat per companys i companyes imputats i ha de fer gests valents per a dignificar les institucions públiques valencianes. Cal apartar de la vida pública a aquelles persones que estiguen implicades en casos de corrupció i cal lliurar la documentació que sol•licite l’oposició. Insistim que, si no ho fa, està encobrint a aquells que han saquejat o que han ajudat a saquejar les arques públiques valencianes i, per tant, no paga la pena que continue sent president de la Generalitat”.