La diputada d’Iniciativa i portaveu adjunta de Compromís, Mónica Oltra, ha registrat una pregunta parlamentària dirigida al Consell per a què explique els motius pels quals no s’ha comptat amb els sindicats per a formar part del jurat encarregat d’atorgar el Premi Empreses Sàvies convocat per la Generalitat.

El DOCV de data 5 de novembre publica l’Ordre 21/2010 per la qual es convoca la 1ª edició del Premi Empreses Sàvies, en el marc de les polítiques d’igualtat d’oportunitats del Consell.

En les Bases, en concret en la base setena, es designa la composició del jurat. A banda dels representants de l’administració, forma part del jurat un representant de la Confederació Empresarial.

Oltra es dirigeix al Consell per a què explique “per quina raó no forma part del jurat algun representant dels sindicats, donat que este premi està dirigit a reconéixer i dirigir les empreses de la Comunitat Valenciana que destaquen per les seues polítiques d’igualtat d’oportunitats i conciliació i, entenem que és important l’opinió de la representació dels treballadors i treballadores i no només la de la representació dels empresaris”.

“D’esta manera –ha afegit la parlamentària- reclamem al Consell la rectificació d’este despropòsit i que s’incloga algun representant dels sindicats al jurat d’este premi, evitant així està situació evident de discriminació”.