El diputat de Compromís, Fran Ferri, ha criticat la decisió del govern del PP de llevar mig milió d’euros pressupostats per a realitzar polítiques actives d’ocupació per a destinar-los a la liquidació de la fundació del SERVOF.

L’acord del Consell publicat ahir al DOCV redueix en concret la dotació de les línies de subvenció d’ocupació amb discapacitat (30.000 euros), qualitat en l’ocupació per col·lectius amb dificultats (150.000 euros) i el pla d’ocupació jove (320.000).

Segons ha recordat Ferri “esta retallada en polítiques actives d’ocupació se suma a la reducció de 1.200.000 euros del pressupost del Pla d’Ocupació Jove realitzada a finals de 2012, diners que també foren destinats pel govern del PP al pagament de la despesa de liquidació de la Fundació Servei Valencià d’Ocupació”.

Per a Ferri “el Consell ha perpetrat un nou atac a les polítiques actives d’ocupació d’uns sectors de la població que pateixen una taxa d’atur rècord i un alt nivell precarietat en les seues condicions de treball. Els diners que haurien de servir per a fomentar la contractació de qualitat i formació de persones discapacitades, amb dificultats i joves, acaba sent utilitzat per a dur a desmantellar les poques eines existents d’inserció laboral”.

El parlamentari de Compromís ha criticat la nul·la aposta del Partit Popular per les polítiques actives d’ocupació, les quals haurien d’ajudar als ciutadans i ciutadanes a trobar feina, com a pas important de la recuperació econòmica. “Sembla que l’única política del PP en matèria laboral siga retallar drets i aprovar ERO”.