El portaveu de Compromís en les Corts Valencianes, Enric Morera, ha mostrat la total solidaritat de la seua formació als científics que avui han eixit al carrer per a protestar contra les brutals retallades dels governs central i valencià en matèria de ciència. Morera ha recordat als afectats per l’ERO del centre Príncep Felipe, com també als membres del CEAM acomiadats recentment o els tecnòlegs dels 14 instituts tecnològics valencians.

Segons Morera, “des de fa molt de temps, el PP no té en la ciència ni en la recerca cap interès, excepte la foto del president de la Generalitat amb els premiats en els Jaime I. Però la realitat és una altra, les retallades, els acomiadaments i els impagaments estan provocant que molts científics de la nostra terra es marxen, en algunes ocasions per sempre i açò tindrà unes conseqüències molt nefastes per a la nostra societat, perquè un govern que no té a la ciència com a prioritat, es converteix en un govern enemic del progrés social”.

El síndic de Compromís ha afegit que, la protesta que s’ha viscut avui a València, “és molt significativa, ja que els investigadors han anat amb maletes a l’estació del Nord per a escenificar la fugida de cervells i aquesta escena, aquesta mobilització, ha de fer pensar a la societat. No és possible que seguisquen governant aquells que han col•locat en institucions, han ajudat, promocionat o col•laborat amb persones que han anat amb maletes a l’estació, però per a portar-se els diners públics i que no s’atenguen les reivindicacions dels científics, que no demanen sous milionaris ni grans esdeveniments, demanen una inversió justa de les administracions públiques per a seguir treballant ací, per a seguir investigant i per a seguir aportant a la nostra societat nous descobriments, progrés i benestar”.

Per eixe motiu, Morera ha informat que des de Compromís contactaran amb la Federació de Joves Investigadors i amb la Confederació Espanyola de Societats Científiques, “per a posar-nos a la seua disposició i per a presentar totes les iniciatives parlamentàries necessàries, ací a València i també a Madrid, per a reclamar una inversió justa en ciència i recerca”.