El diputat de Compromís al Congrés, Joan Baldoví, ha denunciat que el Govern central li “nega” una còpia de la contractació de dirigents i familiars” del PP per part de l’empresa pública de Transformació Agrària (Tragsa).

Baldoví s’ha expressat d’aquesta manera en un comunicat amb motiu d’una resposta parlamentària a la petició del diputat dels expedients de Tragsa amb els alcaldes de les localitats castellonenques de Xodos i Figueroles, i del fill de l’alcalde d’Atzeneta del Maestrat, Juan Manuel Benages, Luis Gregori i Juan Manuel Barberá.

En la seva contestació, el Govern assenyala que “no resulta procedent facilitar la informació sol·licitada” per la naturalesa jurídica de la Societat Estatal de Participacions Industrials (SEPI) i de les seves empreses, perquè tenen la forma jurídica de Societats Anònimes que es regulen pel dret privat.

Així mateix, apunta que la SEPI i les seves empreses han de remetre a les Corts Generals la mateixa informació i en els mateix terminis que les societats cotitzades en borsa estan obligades a presentar davant la Comissió Nacional del Mercat de Valors. Aquesta informació, afegix, “no inclou dades sobre el personal de la SEPI o les seves empreses”.

A més, adverteix que les dades de caràcter personal de qualsevol informació concernent a persones s’emparen baix per la llei de protecció de dades.

Baldoví lamenta que, “amb l’excusa” que no pertànyer al sector públic, des del Govern “eviten donar la informació al·legant el contingut de dades de caràcter personal, evitant d’aquesta manera que se sàpia el procediment de contractació que es va seguir, si va haver concurs públics i valoració de mèrits, o simplement es va fer de manera digital i interessada”.

El diputat ha denunciat així la contractació “presumptament irregular de dirigents del PP i familiars” per a treballs forestals, mentre que aquesta empresa “va acomiadar massivament a centenars de brigadistes”.

AL seu parer, aquestes contractacions “s’haurien fet saltant-se la borsa d’ocupació existent formada per aspirants que passen un procés selectiu”.