La diputada d’Iniciativa i portaveu adjunta de Compromís, Mónica Oltra, ha exigit hui al Consell el compliment de la normativa vigent en matèria d’Ordenació Farmacèutica de la Comunitat Valenciana.

Segons recorda Oltra “l’any 2009 des de Compromís presentàrem una Proposició No de Llei exigint al Consell que posara en funcionament el corresponent servei d’urgència farmacèutica de 24 hores en les poblacions de més de 20.000 habitants en què hi ha Centre de Salut en compliment de la legislació autonòmica al respecte”.

“Aquella proposició fou debatuda en la Comissió de Sanitat de Les Corts i no s’aprovà perquè els diputats del Partit Popular votaren en contra. L’argumentació del representant popular per a què el seu grup votara en contra es basà en què segons ell des del Consell ja s’havien posat en marxa tots els mecanismes necessaris per a oferir este servei i anava a ser imminent que totes les poblacions de més de 20.000 habitants del País Valencià comptaren amb servei farmacèutic 24 hores”.

“Més d’una any després d’eixe debat la realitat és que poblacions que compleixen amb tots els requisits no disposen de farmàcies 24 hores, és el cas per exemple de Bétera, La Pobla de Vallbona o Riba-roja”.

“Açò és una prova més de com des del Consell i el Partit Popular no deixen d’enganyar els ciutadans, tractant de manipular els resultats de la seua nefasta gestió al front de l’administració valenciana”.

“Des de Compromís exigim simplement el compliment de la legalitat, unes lleis que ells mateix aprovaren i no són capaços de complir, i el més greu és que quant se’ls reclama per l’incompliment menteixen descaradament, mostrant el poc respecte que tenen per la ciutadania”. ha conclòs Oltra.