El diputat de Compromís diu que “la ciutadania de les comarques de Castelló ha mostrat clarament la seua oposició, inclosos molts ajuntaments del PP”.

El diputat de Compromís per Castelló, Josep Maria Pañella, ha valorat com a “molt positiva la campanya contra el fracking que ha dut a terme la societat civil de les poblacions afectades de la Plana, el Maestrat i Els Ports. Ha quedat suficientment demostrat que el rebuig a aquesta tècnica d’extracció de petroli i gas és majoritari, tenint en compte els seus perills per a la salut humana, l’estabilitat dels aqüífers i el manteniment de l’equilibri ecològic. Ara, la pilota ha passat a la teulada de la Generalitat, que és qui haurà de decidir si l’autoritza o no”.

El diputat de Compromís ha fet notar que “abans de prendre una decisió, el PP valencià hauria de tindre en compte que aquest mateix partit, en algunes altres autonomies, no ho veu gens clar, i està per no autoritzar l’ús d’aquest sistema tan invasiu; que en la majoria de les poblacions afectades, els alcaldes i regidors del PP estan igualment en contra, fins i tot quan governen amb majoria absoluta; i també que els dubtes sobre la seua inocuitat es fan més forts cada dia que passa, i la prova és que ja ha estat prohibit el seu ús en estats de la Unió com ara França, i en diferents estats dels mateixos Estats Units, que és on es va començar a aplicar”.

Pañella ha dit que “el PP sabrà el que es fa, i tindrà en compte, o no, no només els perills sanitaris i mediambientals, sinó també el cost electoral que la seua aprovació li puga generar. En tot cas, des de Compromís tenim clar que la nostra oposició a aquest sistema és frontal, perquè cap dels arguments “edulcorants” de les empreses implicades, com ara Montero Energy, no ens ha aconseguit convèncer. I que, si la decisió del PP de la Generalitat és favorable al seu ús, com molt ens temem, nosaltres continuarem ferms en la nostra oposició, fent costat als moviments de la societat civil que s’oposen a la seua aplicació, i sostenint les iniciatives municipals i parlamentàries que calga per veure de frenar el seu ús, així com l’aposta per unes energies netes i renovables, i no per apurar fins el final els possibles jaciments de petroli”.