El diputat de Compromís en el Congrés, Joan Baldoví i el diputat en les Corts, Fran Ferri, s’han reunit hui en les dependències del grup parlamentari amb representants dels Instituts Tecnològics. la associació, que agrupa instituts tecnològic científics de diferents naturaleses, han transmès als diputats les seues reivindicacions a les administracions valencianes per l’acumulació d’impagaments.

La situació d’asfíxia que travessen els instituts tecnològics és insostenible ja que en tractar-se d’entitats sense ànim de lucre que no produeixen beneficis, depenen directament de les ajudes i subvencions de l’administració.

Els representants han denunciat davant els diputats de la coalició valencianista, progressista i ecologista que la Generalitat els deu vora 60 milions d’euros des del 2010. A més, els ERO han afectat a prop de 700 treballadors i els que sí romanen en les entitats han vist reduïts les seues nòmines un 20%. Però els efectes dels impagaments no solament estan afectant als treballadors sinó, que hi ha línies de investigació que ja resulten insostenibles per que els interessos generats pels impagaments deixen d’invertir-se en projectes i van a parar als bancs.

Els diputats de la coalició han anunciat que presentaran les iniciatives necessàries, “perquè les administracions competents complisquen i fixen un calendari real de pagaments”.