Mitjançant una pregunta a la Conselleria d’Infraestructures Territori i Medi Ambient, la diputada de Compromís Mireia Mollà ha criticat l’incompliment per part de la consellera de les promeses realitzades als membres de la Plataforma d’afectats pels impagaments de l’habitatge, als quals se’ls havia comunicat que abans d’estiu cobrarien 38,4 milions d’euros en ajudes per ordre de prelació.

Mollà ha declarat “com sempre que li preguntem la senyora consellera no ens conteste, en aquest cas, ni tan sols per establir un calendari de pagaments seriós ni per evitar la prescripció de les ajudes, que als quatre anys d’haver estat concedides queden sense efecte si l’interessat no s’adona i no ho denúncia”.

“Lògicament, els membres de la Plataforma d’impagats tenen motius de sobra per a sentir-se enganyats, ja que Conselleria a l’únic que es compromès és a abonar un milió d’euros mitjançant l’ordre 12/2013 de 24 de Juny, subvenció que afecta a casos d’extrema vulnerabilitat, però de les promeses d’abonar abans d’estiu 38,4 milions, res de res”, ha remarcat Mollà.

La diputada de Compromís ha afegit que “aquests diners són només una part dels 250 milions d’euros que es deuen dels plans d’habitatge 2005-2008 i 2009-2012, però serien un alleujament molt important de situacions que s’estan començant a tornar dramàtiques”.

Per a finalitzar la representant de Compromís s’ha preguntat “com és possible que no es compleix-se amb els pagaments de dos plans d’habitatge i damunt encara no han iniciat els tràmits amb el Govern central per subscriure el conveni de col·laboració al nou pla 2013-2016 de foment del lloguer, rehabilitació i regeneració, quan fa quatre mesos que va entrar en vigor? Això demostra la deixadesa i la manca d’interès que té sobre aquests temes la Senyora Bonig”.