Compromís considera que la reducció de diputats és una cortina de fum però no s’oposarà si va aparellada a una reforma de la llei electoral per fer-la més proporcional.

El síndic de Compromís, Enric Morera, ha mostrat la decepció de la seua formació per la compareixença pública realitzada hui pel President de la Generalitat, Alberto Fabra, “en què ha quedat clar que no va a reclamar el deute històric que manté l’Estat espanyol amb el poble valencià”.

Segons Morera “per amagar que renuncia a reclamar els 13.000 milions d’euros que la mateixa comissió d’experts impulsada pel Consell ha acreditat que ens deuen als valencians Alberto Fabra ha tornat a traure hui el tema de la reducció de diputats de Les Corts, que diu que suposarà un estalvi de 700.000 euros a l’any”.

“Queda en evidència una vegada més que Fabra utilitza el tema de la reducció de diputats com a cortina de fum per a tractar d’ocultar la seua inoperància, manca de lideratge i nul·la reivindicació davant del govern central d’allò que és just per al poble valencià”.

“Des de Compromís –ha afegit Morera- no ens tanquem a reformes que vagen en la línia de millorar el nostre autogovern i la democràcia. En eixe sentit, com ja hem assenyalat en les múltiples vegades que Fabra ha tret el tema de la reducció de diputats, des de Compromís no ens oposem sempre que vaja aparellada a una reforma de la llei electoral per fer-la més proporcional, perquè reduir el nombre de diputats sense canviar l’actual llei electoral seria una burda maniobra per a reforçar els partits majoritaris i penalitzar les minories davant el descrèdit creixent del bipartidisme entre la ciutadania”.