La Coalició Compromís ha encetat una campanya informativa per a explicar a la ciutadania el cost que suposa a les arques públiques comptar amb un servei de ressonàncies magnètiques privatitzat. Segons l’informe de la Sindicatura de Comptes fet públic ahir si la Generalitat assumirà  la realització directa de la totalitat de les ressonàncies magnètiques es produirà un estalvi anual de 16,7 milions d’euros.

Des de la pàgina web de la Coalició (http://salut.compromis.ws) el visitant pot comprovar en temps real l’estalvi que suposaria per a la Generalitat que la realització de les ressonàncies magnètiques fora de gestió pública. A més, s’inclou informació sobre la vinculació de les empreses que s’estan beneficiant de la privatització del servei amb el Partit Popular. Es dona la circumstància que, fins i tot, una d’aquestes empreses va ser fundada pel que va ser diputat del PP en Les Corts Valencianes i president de la comissió de Sanitat, Luís Concepción.

Segons ha assenyalat el diputat de Compromís, Fran Ferri, “La ciutadania pot visualitzar que la privatització de la sanitat és un saqueig en tota regla a les nostres butxaques. L’informe de la Sindicatura ha desmuntat l’excusa de l’eficiència i demostra que la gestió pública ens faria estalviar cada any l’equivalent a la construcció de tres centres de salut equipats. Mentres el Partit Popular posa per davant els interessos d’unes poques empreses al benestar de valencians i valencianes, nosaltres hem de respondre que la nostra salut no pot ser un negoci”.

Compromís exigeix que la realització de ressonàncies magnètiques siga de gestió pública i la creació d’una Comissió d’Investigació sobre la privatització d’aquesta prestació.