Este matí, la Iniciativa Legislativa Popular per unes escoletes infantils de 0 a 3 anys gratuïtes ha fet un avanç considerable. Les taules i punts de recollida de signatures que han posat en places i carrers de més de 80 poblacions del País Valencià han fet possible que més de 8.000 persones hagen donat el seu suport a esta iniciativa.

El portaveu de Compromís en les Corts Valencianes, Enric Morera, ha estat participant activament en la recollida de la ciutat de València, on també han estat la portaveu adjunta de la formació, Mònica Oltra, el candidat a l’alcaldia de la capital valenciana, Joan Ribó i la resta de membres de la candidatura de Compromís per València. Moltíssimes persones s’han acostat a la paradeta de la ILP per a mostrar el seu suport, “perquè els ciutadans i ciutadanes entenen que esta proposta també es tracta de fomentar una igualtat que no existeix en l’actualitat amb altres autonomies, on no paguen per dur els seus xiquets i xiquetes a les escoletes i ací sí que ho fem”, segons explicava Morera.

Els altres diputats de Compromís, Josep Maria Pañella i Mireia Mollà, han participat en la recollida de signatures de les seues circumscripcions electorals i Mollà ha informat que tornarà a eixir amb els companys i companyes de Compromís per Elx el pròxim dia 11 pel matí per a captar nous suports a la ILP en la ciutat il·licitana.

La xifra de 8.000 signatures s’arrodonirà en més demà, perquè esta vesprada també eixiran al carrer més col·lectius i demà també està prevista alguna eixida. A més a més, encara no s’han arreplegat totes les dades dels més de 80 punts que teníem operatius este matí i la xifra exacta la sabrem dilluns, per la qual cosa no es descarta que esta mobilització per millorar l’educació infantil al nostre país haja obtingut en un sol cap de setmana les 10.000 signatures.