La portaveu adjunta del grup parlamentari Compromís, Mónica Oltra, ha criticat la utilització per part del conseller de Medi Ambient, Aigua, Urbanisme i Habitatge, Juan Cotino, del seu blog institucional (http://blogs.gva.es/medioambiente/), allotjat en la web de la Generalitat per a realitzar partidisme polític.

Segons Oltra “en la mateixa pàgina de la Conselleria de Medi Ambient hi ha un enllaç a este blog de Juan Cotino, que el conseller utilitza quasi exclusivament per criticar el govern central, obviant en la majoria d’ocasions el seu paper com a membre del Consell per a prioritzar les seues opinions com a militant del Partit Popular”.

“Des de Compromís entenem que eixa no és la funció d’un blog institucional, Juan Cotino té tot el dret a fer públiques les seues opinions partidistes, però per a fer-ho no pot gastar una ferramenta electrònica proporcionada per la Generalitat en condició de conseller”.

Per a la diputada “és inadmissible esta confusió total entre govern i partit tan habitual en els dirigents del Partit Popular. Açò és més propi de règims no democràtics, en un sistema com el nostre no es pot tolerar esta manca de distinció entre institucions i partit”.

En eixe sentit Mónica Oltra ha registrat una pregunta en Les Corts per a què Juan Cotino responga en el Ple pel motiu pel qual està emprant una eina electrònica de la web de la Generalitat per al seu interés particular.