El grup parlamentari Compromís ha presentat una escrit davant la Sindicatura de Comptes per reclamar que este organisme realitze una auditoria sobre els preus del Servei d’Inspecció Tècnica de Vehicles (ITV) en el País Valencià, l’autonomia on més car és passar esta revisió obligatòria. La mitjana estatal del preu de passar la ITV és de 31,91 euros, mentre que al territori valencià esta mateixa revisió costa 63,23.

Segons ha assenyalat el diputat de Compromís Fran Ferri “la privatització de les estacions d’ITV que realitzà el govern del PP no ha significat una liberalització del sector, sinó tot el contrari ha conduït a la creació d’un negoci en règim d’oligopoli, que ha suposat l’encariment d’este servei i el benefici d’unes empreses molt concretes”.

“A més som una de les poques autonomies on no està establida la gratuïtat de les segones inspeccions quan els vehicles no passen la ITV i tornen a la revisió en un curt període de temps, tot i que el govern del PP porta des del 2008 anunciant que rectificaria en este aspecte, cosa que no ha complit”.

Per al diputat de Compromís “la situació s’agreuja si tenim en compte que els ciutadans i ciutadanes del País Valencià pateixen un greuge comparatiu amb la resta de la ciutadania de l’Estat en haver de pagar una prova de sonometria que la conselleria encara no ha demostrat que siga efectiva en la Inspecció Tècnica de Vehicles”.

És per tot açò que Compromís reclama a la Sindicatura de Comptes una auditoria sobre les ITV, que hauria de determinar quin seria actualment el preu d’estes inspeccions si encara foren de gestió pública.

Ferri denuncia que el PP ha rebutjat sistemàticament en Les Corts les iniciatives presentades per Compromís per a establir mesures que igualen el preu de la ITV al de la resta de territoris de l’estat.