La diputada del grup parlamentari Compromís, Mireia Mollà, ha reclamat hui, mitjançant una pregunta amb petició de resposta al Ple registrada en Les Corts, que el conseller d’Hisenda i Administració Pública, Juan Carlos Moragues, quantifique la repercussió que tindrà sobre les arques públiques valencianes l’ajornament de la votació al Congrés dels Diputats de la reforma de l’Estatut d’Autonomia que garantitzava una millor inversió de l’estat en el País Valencià.

Segons ha assenyalat Mollà “el ridícul d’Alberto Fabra i el seu govern amb la paralització de la reforma de l’estatut ens va a costar molt car als valencians perquè suposarà que es perpetue la discriminatòria inversió que l’estat realitza en el nostre territori”.

“La repercussió negativa de la no millora de la inversió de l’estat va a dificultar encara més la situació econòmica a la nostra autonomia, ja de per sí ofegada per la gestió del PP, incapaç d’implementar mesures per eixir de la crisi i fomentar la creació d’ocupació. És per això que volem que el Consell done la cara i el seu conseller d’Hisenda explique en el parlament valencià tot el que perdem per la paralització de la reforma de l’estatut”.

Per a la diputada de Compromís “l’esperpent que hem viscut deixa ben clar la inoperància i nul·litat d’Alberto Fabra com a President de la Generalitat, incapaç de convèncer els seus companys de partit perquè voten a favor d’una reforma de l’Estatut que tractava de disminuir la discriminació històrica que pateix el País Valencià en matèria d’inversions de l’estat”.