El portaveu de Compromís en les Corts Valencianes, Enric Morera, considera que la decisió del TSJ d’autoritzar la cadena humana a Vinaròs, “demostra que el PP ha tornat a fer el rídicul en els seus intents de limitar la lliure expressió democràtica dels ciutadans i ciutadanes. Ja són dos dies seguits, ahir al Congrés, prohibint el debat de la reforma estatutària i hui han tornat a fer el ridícul, perquè la justícia no veu cap problema en que ciutadans i ciutadanes del País Valencià vulguen solidaritzar-se amb causes que es volen fer des de la democràcia i des de la pau”.

Morera ha recordat que des de Compromís, “es dóna suport a totes les reivindicacions democràtiques i pacífiques que defensen els drets dels pobles i de les persones arreplegats en les declaracions universals de l’ONU, entre estos a el dret a l’autodeterminació. No podem oblidar que el mateix estat espanyol va subscriure la Declaració Universal dels Pobles”.

No obstant això, Morera ha incidit que Compromís “ni convoca ni participa en cap acció hui, per ser un dia laborable al País Valencià, encara que considerem que els intents de fer callar a les persones que volen participar en la cadena humana no és una altra cosa que una expressió del feixisme. En democràcia, cal acceptar la pluralitat i la diferència i cal potenciar el debat d’idees, des del diàleg i la convivència, cosa que no inspira ni promou el PPCV”.

“Al remat de tot -segons Morera- la principal qüestió que rau és l’intent desesperat de tornar a reviscolar el moviment anticatalanista per part d’un PP en descomposició i caiguda lliure, per emprar això com una cortina de fum per encobrir la inoperància del Consell. El problema principal és una Generalitat en fallida econòmica, és la desocupació i és la corrupció i el partit en el govern, amb estes maniobres de distracció, el que fa es demostrar la seua incapacitat per a seguir gestionant”.