El diputat de Compromís, Josep Maria Pañella va anunciar ahir a Vinaròs que instarà les Corts a “rebutjar i oposar-se” a admetre els arguments del Ministeri de Foment comunicats per escrit a l’alcalde de Castelló, Alfonso Bataller, en què s’informava que no s’implantarà la xarxa de rodalies entre Vinaròs i Castelló, encara que la Generalitat pot promoure el servei si assumeix el cost del seu finançament.

Pañella també va assegurar que exigirà que es posen els mitjans que permeten implantar la xarxa de rodalies, a més de sol·licitar que s’augmente la freqüència dels trens de mitja distància. “No anem a permetre-ho perquè paguem els mateixos impostos i tenim un nivell d’ingressos inferior a la mitjana espanyola”, va indicar.

Pañella va qualificar la decisió del Ministeri d'”insult i aixecada de camisa als valencians del nord”, i va avalar la viabilitat econòmica i social del servei.

En aquest sentit, el diputat de Compromís va recordar que disposa d’un estudi del partit en el qual s’indica que la línia de rodalia Castelló-Vinaròs és rendible tan sols que la utilitzen entre un 1 i un 1,5 per cent de la població de les comarques del nord de la província. Va assegurar també que els més de 600 estudiants universitaris que acudeixen a Castelló no utilitzen el tren diàriament per falta d’horaris adequats, i que també per ells molts ciutadans opten per un altre tipus de transport per a anar a l’hospital de Vinaròs. I va lamentar que després de quatre anys encara no s’haja fet l’estudi de viabilitat promès.

També va lamentar “l’actitud de PP i PSOE en aquest tema, en el qual sempre han estat jugant”. I va demanar que “ara que tenim una resposta clara, encara que no la compartim, el diputat popular Mariano Castejón i el portaveu de l’equip de govern de Vinaròs Lluís Gandia facen força en el seu partit i no continuen enganyant a la gent”.