El diputat de Compromís explica que “quan és a punt d’acabar el 2013, el Consell admet que encara els deu aquesta quantitat del 2012. De la d’enguany, ni en parla”.

El diputat per Castelló de Compromís, Josep Maria Pañella, ha declarat que “des del Consell em responen una pregunta parlamentària sobre els diners de subvencions, atorgades però no pagades, que encara deu a la Federació de Societats Musicals I ho fan mostrant una mena d’estranya satisfacció perquè “només” els deuen 445.000 euros de l’any passat, i afirmant que la resta que els devia del 2011 i part del 2012 ja ho ha pagat”.

Pañella s’ha preguntat “a quina situació hem arribat que un govern pot preuar-se,  sense que li caiga la cara de vergonya, del fet que “només” deu 445.000 euros des de l’any passat a unes entitats que han de fer mans i mànegues cada dia per a poder continuar prestant els seus serveis a la societat, malgrat aquest enorme impagament. I això, quan estem com qui diu a punt d’acabar el 2013; i, per suposat, del pagament de les subvencions d’enguany directament no diuen ni una paraula”.

El diputat de Compromís es pregunta “si creu el Consell que les persones viuen de l’aire, que totes aquelles que presten els seus serveis o mantenen tractes amb aquesta Federació, per a la realització de cursos o per a facilitar-los materials, poden esperar prop de dos anys que algú es digne pagar-los la subvenció deguda, com si a més encara els fera un favor, i no acomplira la seua obligació, amb un retard intolerable”.

Davant d’aquests fets, Pañella li ha exigit al Consell “que pague puntualment les subvencions que deu a les entitats, i que no augmente amb els seus retards i impagaments els greus problemes econòmics que travessen aquestes, com és el cas d’una Federació dedicada a la promoció justament d‘un dels valors culturals més importants que tenim els valencians, com són les societats musicals”.