El portaveu de Compromís en les Corts Valencianes, Enric Morera, considera que l’informe fet públic per l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, “ve a corroborar allò que tots sabíem i que portem molts anys denunciant. El valencià està sent discriminat dia a dia en l’administració pública i també en el sistema educatiu valencià després de més de 25 anys de tindre una Llei d’Ús i Ensenyament del valencià”.

El portaveu valencianista ha assegurat que, mentre es donen casos de discriminació del valencià, “mai podrem dir que la societat valenciana és bilingüe i molt menys el sistema educatiu, que ha perdut molt amb els diferents governs del PP. Amb les polítiques regressives i agressives contra el valencià serà impossible que l’educació dels nostres xiquets i xiquetes arribe a una certa normalitat i al desitjat plurilingüisme, que assegure una capacitació lingüística acceptable per als ciutadans i ciutadanes del futur”.

En el cas del valencià, però, Morera ha declarat que part de la culpa, “a parts igual” la tenen “PP i PSOE, dos partits que han governat o governen, que no han fomentat la nostra llengua en els mitjans de comunicació públics, que no han donat ni donen suport al món editorial i musical en valencià o que han pactat una llei de funció pública on desapareix el requisit lingüístic i per tant, es produeixen casos de discriminació lingüística intolerables que han denunciat entitats cíviques i també nosaltres mateixos en les Corts Valencianes”.

Des de Compromís han valorat l’informe de l’AVL, “perquè dóna llum i dóna també un caire institucional i acadèmic a un problema que el conseller Font de Mora i el mateix Camps neguen sistemàticament però que és una veritat més que coneguda. El Consell de Camps és el pitjor enemic que té el valencià i ara això queda destacat en informes oficials”.

Per tot això, el portaveu de la tercera força política en les Corts Valencianes ha demanat “un esforç de tots els partits polítics i agents socials per a fer un gran acord per despolititzar d’una vegada per totes el tema de la llengua i superar la discriminació del valencià en la vida pública”.