Enric Morera: “PP i PSOE són uns hipòcrites i uns mentiders que diuen una cosa a València i a Madrid fan altra ben diferent. Els senadors i senadores valencians hauran de donar comptes d’esta traïció, que posa en perill el medi ambient i també el sector turístic valencià”.

Els grups parlamentaris del PP i el PSOE han votat en contra de l’esmena defensada pel senador del PSM-EN, Pere Sampol, amb la qual es pretén derogar el decret que permet les prospeccions petrolieres al Mediterrani. Els dos partits centralistes ho han fet durant la reunió de la Comissió de Treball i Immigració del Senat, reunida ahir per la vesprada.

Sampol, qui va participar ahir pel matí en una roda de premsa a València, ha denunciat el doble discurs que mantenen els representants de PP i PSOE tant als Parlaments com als Governs de Balears i País Valencià, mentre els senadors dels mateixos partits voten en contra dels seus companys de partit.

El senador del PSM-EN manté, amb tot, el vot particular contra este decret que autoritza a realitzar prospeccions perilloses davant les costes d’Eivissa i del País Valencià, i per tant permet que la tramitació de l’esmena seguisca endavant. Està previst que es debata en el proper ple del Senat, que probablement se celebrarà el dia 9 de març.

Segons ha comentat el senador mallorquí, “estem preocupats per l’afectació sobre les possibles conseqüències sobre el sector turístic, però també pels impactes mediambientals i econòmics. És necessari obrir un debat sobre la necessitat d’estes prospeccions i analitzar en profunditat els riscos per l’ecosistema marí”.

El senador nacionalista confia que PP i PSOE rectifiquen durant el debat que es produirà en sessió plenària. “Sinó, estaran votant en contra dels interessos del sector turístic de les Illes Balears i del País Valencià”. Per la seua part, el portaveu de Compromís en les Corts Valencianes, Enric Morera, ha assegurat que si PP i PSOE no rectifiquen al ple del Senat, “els representants valencians en la Cambra Alta hauran de donar comptes al poble valencià de per què ací voten i diuen unes coses i després en Madrid fan altres, ben diferents i molt perilloses per als interessos de la nostra terra, perquè una vegada més, ens sentim traïts per PP i PSOE perquè estan posant en perill el nostre medi ambient i el sector turístic valencià, un dels motors de la nostra economia”.