La portaveu adjunta del grup parlamentari Compromís, Mireia Mollà, s’ha referit a l’informe de la fundació del Partit Popular, FAES, que recomana que es continue amb les prospeccions petrolíferes com una de les bases de la política energètica a l’estat espanyol.

Segons Mollà “a ningú escapa que les directrius de la fundació FAES que dirigeix José María Aznar marquen les polítiques que després aplica el Partit Popular. Així que tenint en compte este informe que recomana agilitzar l’explotació dels recursos petrolífers i gassístics podem deduir quin és el posicionament real del PP en quant a les prospeccions en el nostre territori”.

“La postura defesa públicament pel PP de la Comunitat Valenciana en contra de les prospeccions no és més que un fals rebuig motivat per la proximitat de les eleccions autonòmiques i locals. Estan enganyant a la ciutadania perquè les seues vertaderes intencions són supeditar el benestar mediambiental del nostre territori als interessos econòmics de les empreses d’energia”.

Per a Compromís la política energètica que proposa FAES és aprofundir més en la dependència de les energies fòssils que és el mateix que persistir en el camí de la crisi energètica. No es consideren els impactes mediambientals que tenen les prospeccions petrolíferes en el Mediterrani ni l’escassíssim rendiment que tenen els pous petrolífers que poden localitzar-se, l’única cosa que es té en compte esta fundació del Partit Popular és l’evolució dels preus i els beneficis que reportarà per a l’empresa extractora.

La verdadera seguretat energètica que reclama FAES és en realitat una política de seguretat comptable de les empreses extractores. Estes volen traure tot el benefici possible dels pous abans que s’esgoten sense preocupar-se de les conseqüències de persistir en eixe camí.

“Apostant decididament pel desenvolupament d’este tipus d’energia es pot reduir al 50% el consum de petroli i gas en la nostra Comunitat i a partir d’ací les inversions significarien un estalvi que permetria arribar a l’objectiu d’aconseguir un consum de 100% renovables en tres dècades, a més que estes inversions en indústria verda permetrien crear ocupació i riquesa sostenible”.