Compromís pregunta en el Congrés sobre l’escorcoll abusiu patit per la professora Mar Esquembre

Publicat el en Llibertat i Igualtat

El diputat de Compromís-Equo al Congrés, Joan Baldoví, registrarà una pregunta sobre l’escorcoll abusiu que patí la professora de Dret Constitucional a la UA i subdirectora del CEM, Mar Esquembre, la passada setmana per accedir a un ple del parlament.

Esquembre ha denunciat que per tal d’entrar a la tribuna de convidats de l’hemicicle es va veure obligada a despullar-se, un control que no és habitual en la Cambra, i que precisament es produeix després de l’acte reivindicatiu que portaren a terme diverses activistes de Femen.

En este sentit, Baldoví preguntarà al Congrés les raons per les quals es va portar a terme esta actuació contra la professora Mar Esquembre i si existeix relació amb la seua trajectòria en defensa de la igualtat de les dones.

El diputat de Compromís ha assenyalat que “cal que el president del Congrés explique com és possible que es porten a terme aquestes violacions dels drets fonamentals de les persones, ja que és intolerable que es tracte als ciutadans i ciutadanes crítics com a delinqüents i, en este sentit, exigim responsabilitats sobre aquest vergonyós abús de poder”.

“El feminisme no és un delicte, sinó un moviment que defensa la igualtat entre dones i homes, un dret que el Govern de Mariano Rajoy sembla disposat a soscavar ateses moltes de les polítiques que està portant a terme i que des de Compromís seguirem denunciat”, ha conclòs Joan Baldoví.

• Agustí

Al PP el feminisme no li pareix un delicte, sinó un avanç social. Per això no està ni en contra ni a favor, com diria el president del Govern (encara que sembla prou evident que no combrega amb els ideals del moviment feminista, com tampoc amb altres que reivindiquen els drets de col·lectius socials no heteros). I el feminisme té tot el camp de batalla obert en els pròxims mesos, en què el ministre de Justícia Gallardón presentarà la reforma de l'avortament per a retallar en drets conquistats per les dones després de molts anys de lluita. Esperem que lliurem una bona batalla, les companyes de Mar Esquembre i les activistes de Femen.