El diputat Compromís, Josep Maria Pañella, ha expressat la seua solidaritat amb tots els agents educatius que han participat en la vaga d’educació que s’ha secundat avui a tots els centres públics del País Valencià. El responsable de l’àrea d’educació ha posat en relleu “la importància de defensar una escola pública, de qualitat, inclusiva i en valencià, res a vore amb la contrareforma de les casposes i caduques polítiques educatives del PP”.

Compromís, que ja va fer una crida per aconseguir la màxima participació, ha felicitat a tots els participants en la vaga general de l’educació, “per ser una clara mostra de cohesió social enfront d’aquesta democràcia de baixa intensitat que practica el Partit Popular i que com hui s’ha pogut vore, està despertant al poble”, en paraules del diputat Pañella.

Segons Pañella, “hui s’ha posat en valor la importància de l’ensenyament públic i de tota la comunitat que el fa possible, pares i mares, alumnes i docents, tota eixa gent que ha eixit al carrer per a dir prou, per a dir que volem un sistema educatiu que forme a homes i dones lliures i preparats per a ser el futur de la nostra societat. Amb un ensenyament públic de qualitat, aconseguirem ciutadans i ciutadanes formats, preparats per a fer-nos progressar, tot el contrari del que vol el PP”.

A les concentracions i manifestacions de hui han acudit representants de Compromís a totes les comarques i també a les marxes unitàries que s’han celebrat a Castelló, València i Alacant per reivindicar l’eliminació de una llei a la qual Compromís ha presentat esmena a la totalitat i una oposició frontal en totes les institucions on som presents.

Segons Pañella, “hui la societat ha eixit al carrer per a dir al govern de Mariano Rajoy i al seu ministre Wert, com també al govern accidental de Fabra i a la seua consellera Català que no volem una llei que ens retorna al passat, que fa castes entre els alumnes i, que per suposat, és una llei que té data de caducitat, perquè acabarà quan finalitze el govern de Rajoy”.