Tu decideixes el vot de Joan Baldoví en la Reforma Energètica #QueNoEtFurtenElSol

Publicat el en Medi Ambient

Compromís, Equo Agora Voting i la Plataforma per un Nou Model Energètic han posat en marxa una iniciativa de democràcia directa perquè siga la pròpia ciutadania qui decidisca amb el seu vot la posició i les raons mostrades pel diputat Joan Baldoví en el Parlament davant la reforma del sector elèctric proposada pel Govern.

Dijous vinent, 31 d’octubre, s’abordaran en el Congrés les esmenes a la totalitat que els diferents grups polítics plantejaran davant la reforma de Llei impulsada pel Govern del PP.

Per açò els partits polítics Compromís i Equo i les organitzacions socials Àgora Voting i Plataforma per un Nou Model Energètic han posat en marxa la segona experiència de democràcia directa en el Congrés dels Diputats a través de la qual els ciutadans podran votar quina serà la postura del diputat de Compromís Joan Baldoví.

Les quatre organitzacions implicades en l’engegada d’aquesta iniciativa subratllen la importància de crear canals participatius vinculants que impliquen a la ciutadania davant temes tan crucials per a l’economia i el planeta com és el sector elèctric.

La consulta ciutadana es planteja a través de quatre preguntes:

– Consideres motiu per a presentar esmena a la totalitat que no s’aborde el canvi del sistema de fixació de preus de l’electricitat en el projecte de llei del govern?

– Consideres que cal presentar una esmena a la totalitat al projecte de llei del govern pels entrebancs que estableix a les renovables?

– Consideres que les condicions i entrebancs que s’estableixen en la llei per a l’autoconsum justifiquen l’esmena a la totalitat?

– Consideres que haguera estat necessari una auditoria de costos sobre el dèficit de tarifa com a pas previ a l’elaboració d’aquesta llei?

La ciutadania podrà sumar-se a aquesta acció de democràcia directa per a decidir el sentit del vot del diputat Joan Baldoví, a propòsit de la reforma del sector elèctric, fins a les 23,59 del pròxim dimecres dia 30 d’octubre, entrant a http://congrestransparent.com

• Josep Blesa

Considere des del meu humil punt de vista que la vida dels habitants del planeta sempre ha voltat sobre l'obtenció de l'energia per a subsistir. Ja sia e forma de matèria com a font de recursos. Que ara ens intenten taxar l'aconseguiment de la mateixa posa límits al desenvolupament quan la humanitat ens dirigim de cap a la tercera revolució industrial en que el ciutadà captarà la seua pròpia fons de recursos i la podrà intercanviar talment com ho fem amb la informació d'internet. Tal i com Jeremy Rifkin l'ha enunciat des d'un punt de vista liberal i no amb l'exclusiu "control2 monopolístic de les grans corporacions. http://www.vilaweb.tv/jeremy-rifkin-tots-els-edif