ALACANT, 29 Oct. (EUROPA PRESS) –

Compromís per Alacant ha presentat per registre, aquest dimarts, en l’Ajuntament d’Alacant una moció perquè el ple municipal d’aquest dijous aprove una “declaració institucional contra la corrupció”, ha explicat la diputada autonòmica Mireia Mollà a Europa Press.

L’objectiu és que “com a administració, l’Ajuntament es declare contra la corrupció”, ha concretat la diputada, que ha afegit que la moció serà presentada en “tots els municipis en els quals tenim representació” però també en aquells que no “com Alacant” i on “esperem que els partits que sí tenen representació facen seua” la moció.

Mollà ha detallat que la declaració institucional va “contra la corrupció en els partits. Perquè rebutgem a aquelles formacions polítiques que donen sobresous en negre o que s’han finançat il·legalment, però també contra la corrupció en general”. Amb açò es pretén “no anar contra ningú, perquè no estem dient que ningú siga corrupte, sinó que l’Administració local, l’Ajuntament, rebutge els casos de corrupció, els partits corruptes i que es repartisquen sobresous i sobres”.

DEBAT ESTAT DE LA CIUTAT

La diputada autonòmica ha demanat, a més, a l’alcaldessa d’Alacant, Sonia Castedo, “un debat sobre l’estat de la ciutat” que per a la formació “ja toca” sobretot, ha dit, a tenor dels Pressupostos Generals de la Generalitat “en els quals la ciutat, i molts municipis de la província, tornarà a estar discriminada”.

Una circumstància que para Mollà “no és una cosa nova” perquè durant “molt temps” Alacant no és de “primer ordre” per al Consell. Una discriminació anunciada per la diputada de Compromís que vindrà a sumar-se a “al rescat que s’ha demanat” al Ministeri d’Hisenda, a la “crisi política local” i a la situació econòmica i “tot” obliga al fet que “el pròxim ple siga per a un debat sobre l’estat de la ciutat”.

“Una de les conclusions d’aqueix debat de l’Estat de la Ciutat serà la necessària dimissió de Sonia Castedo”, ha resolt la diputada.