El diputat per Castelló de Compromís, Josep Maria Pañella, ha denunciat que “el Consell del PP s’ha negat a facilitar-nos còpia de l’informe que va encarregar a la consultora Pasiphae, propietat de l’exministre del PP Josep Piqué, expresident de la companyia aèria Vueling. L’argument per a negar-nos-el és que “cas de ser difós, podria interferir en el procés de licitació del mateix aeroport”, un argument que no considerem de rebut”.

El diputat de Compromís ha assegurat que “l’argumentació es gira contra ells mateixos si tenim en compte que la consultora en qüestió és propietat d’una persona clarament implicada en el món de les companyies aèries, i que per tant, si no es fa públic, les conclusions que es desprenguen de l’informe poden ser utilitzades de manera privilegiada pel senyor Piqué per a qualsevol operació relacionada amb la licitació que el Consell diu defendre, donant-li clar avantatge sobre unes altres possibles empreses que s’hi puguen presentar. O, més probablement, donant-li pistes que desaconsellen la seua participació, un aspecte que els competidors no podrien conèixer”.

Pañella ha insistit que “una vegada més, ens trobem davant d’una clara patrimonialització dels informes, dades i enquestes aconseguits amb diners públics, i que el partit que en aquests moment controla la Generalitat s’apropia com a seus, com si els resultats d’aquestes treballs no foren públics, sinó patrimoni exclusiu d’eixe partit. És aquest un mal costum a què el PP ens té acostumats en les diferents administracions on governa; però no per comú és menys rebutjable, i haurà de ser un dels primers canvis de tarannà que haurà de dur a terme el nou govern que assumisca el Consell a partir del 2015”.

El diputat de Compromís ha advertit que “estarem vigilants, i denunciarem en el futur la presentació de qualsevol empresa vinculada al senyor Piqué a tot concurs o licitació que tinga a veure amb la privatització de l’aeroport de Castelló”.