La decisió de l’equip de govern de prescindir de cinc membres de la Banda Simfònica Municipal de música és una mostra més de la manca de respecte del Partit Popular vers la cultura. Compromís aposta per potenciar la Banda i el Conservatori com a eina de formació de professionals instrumentistes.

La Coalició formada pel Bloc, Iniciativa i els Verds considera intolerable l’actitud del PP deixant la banda municipal sense cinc instrumentistes. Segons els mateixos professionals, això converteix la banda en una ‘xaranga’ i enceta una línia d’actuació que podria acabar amb la desaparició de la mateixa.

Des de Compromís recolzem plenament les reivindicacions dels professionals i el seu manifest, entenent a més, que l’aposta per una Banda Municipal forta i un conservatori de música hauria de servir per a donar expectatives de futur a molts joves instrumentistes alacantins, que ja ara han de construir el seu futur professional lluny d’Alacant, una cosa incomprensible tenint en compte la importància de la música en les comarques alacantines al llarg de la història.

El candidat a l’alcaldia per Compromís, Tomàs Mestre s’ha referit a esta situació “L’Ajuntament ha d’escoltar els professionals, tenir em compte les signatures de recolzament a la Banda, però per sobre de tot ha d’apostar pel futur de la música a Alacant, marcant-se com a objectiu que a la nostra ciutat es puguen formar professionals, desenvolupar la seua carrera i no haver de fugir per la manca de recolzament públic”.

L’ajuntament i el Partit Popular han d’entendre que una aposta decidida ara, donarà els seus fruits i que ix molt més car mantenir qualsevol cosa, com potser la  Banda Simfònica Municipal de Música, en una situació de precarietat, que no apostar pel seu futur, amb bons professionals, reconeguts i formant instrumentistes .