La candidata de Compromís, Mónica Oltra, ha qualificat “d’irresponsabilitat i poca vergonya” que la Conselleria d’Educació mantinga els concerts educatius a instituts de secundària privats mentre retalla la inversió en l’educació pública”.

Per a Oltra “el conseller Font de Mora va mentir descaradament quan va justificar que els concerts en l’educació secundària eren necessaris i resulta que ara estableixen que als professors dels instituts públics de secundària que no tenen la possibilitat d’assolir un horari lectiu complet per manca d’alumnes se li aplicaran modificacions laborals substancials que poden passar per trasllats forçosos a altres poblacions”.

“Mentre es manté el concert als instituts privats s’amarga la vida del professorat dels instituts públics o els alumnes acudeixen a estudiar a barracons. Queda en evidència, una vegada més, l’estratègia calculada del govern del Partit Popular d’afavorir a l’educació privada en detriment de la pública”.

Des de Compromís s’anima a la ciutadania a participar en les manifestacions convocades pels sindicats de l’ensenyament demà a Alacant, Castelló i València contra les retallades en l’educació pública i les agressions als professorat que està realitzant el govern del PP.